אוגנדה: הקבינט אישר הקמת ענף קנאביס רפואי – מניית טוגדר טסה

אוגנדה מקימה ענף קנאביס רפואי ומאות חברות ינסו להיכנס לפעילות בתחום - שנה וחצי אחרי פיילוט במסגרתו פעלה חברה ישראלית אחת בלבד. הקבינט אישר את נוסח הנהלים החדש והוא עתיד להיות מאושר בשבועות הקרובים בממשלה.

הקבינט של אוגנדה אישר הבוקר (ב’) הקמת ענף גידול וייצוא קנאביס רפואי, זאת לאחר תקופה ארוכה של דיונים, וכשנה וחצי לאחר שהחברה הישראלית “טוגדר” הודיעה כי היא כבר מגדלת שם עם החברה המקומית “אינדסטריאל המפ”, כפי שנחשף במגזין.

שרת הבריאות של אוגנדה, ד”ר ג’יין אצ’נג, הציגה לקבינט 15 נהלים קפדניים לחברות המעוניינות לגדל קנאביס רפואי במדינה, למשל תזרים מזומנים מינימלי של 5 מיליון דולר (18.3 מיליון שילינג אוגנדי) וערבות בנקאית על סך כמיליון דולר (4 מיליון שילינג).

בנוסף יידרשו כלל העוסקים והמשקיעים בתחום להציג תעודות אישור מס מרשות הרווחים הכפופה למשרד האוצר של אוגנדה, רשיונות מסחר, הוכחות לערך מוסף לתחום הקנאביס, פרטי חשבונות בנקים וכיוצ”ב.

טוגדר אוגנדה
עובדות תושבות אוגנדה בחממת הקנאביס החדשה של “טוגדר”

עוד נקבע כי חוות ומתקני קנאביס לא ימוקמו באזור בתי ספר, בתי חולים או שטחי מגורים, וכי כל פעילות תידרש לבקרה ואישור של הרשויות כולל נהלי אבטחה קפדניים, עיצוב לפי הנחיות נתונות וכד’, זאת לדברי אצ’נג כדי למנוע שימוש אסור בהיתרים.

עד כה פעלה החברה הישראלית לבדה בענף באוגנדה כשלאורך הדרך הרשויות אך התכחשו לכך שניתן לה היתר. בדיעבד הוסבר כי מדובר במן פיילוט שאושר לה ע”י בכירים ביותר במדינה. כעת צפויות להצטרף לענף המקומי מאות חברות נוספות.

בעקבות החלטת הקבינט קיבלה “טוגדר” מרשות הסמים של אוגנדה היתר רשמי לייצא קנאביס רפואי למלטה, גרמניה וישראל. המנייה זינקה בכ-15% לאחר שהחברה הודיעה כי בכוונתה לפעול לייבוא מוצרי קנאביס מאוגנדה למלטה, גרמניה וישראל.

נוסח הנהלים החדש עוד נדרש לאישור הממשלה שצפוי להתקבל בעוד זמן מה ולאחריו הוא ייכנס לספר החוקים. בכך תהפוך אוגנדה למדינה הרביעית באפריקה שמקימה ענף כזה רשמית, אחרי לסוטו, זימבבואה וזמביה שעשו זאת בשנים האחרונות.

מהלך זה מסמן שלב משמעותי נוסף בפעילות של גורמים מערביים בגידול קנאביס באפריקה. עם זאת הדעות עדיין חלוקות לגבי הפוטנציאל האמיתי של חוות באפריקה להצליח למכור קנאביס רפואי למדינות באירופה, גם אם יעמדו בתקנים האירופאיים.

חברות רשומות עם רישיון באוגנדה:

  1. Industrial Hemp (U) Ltd
  2. Together Pharma Ltd

חברות רשומות הממתינות לרישיון:

  1. Natgro Phama (U) Ltd
  2. Medraw (U) SMC Ltd
  3. Urban Properties (U) Ltd
  4. Prime Ranchers
  5. Silver Seeds (U) Ltd
  6. Dave and Dave Group
  7. Seven Blades
  8. Cannops Africa
  9. Quest Worths International Group
  10. Premier Hemp
  11. Sativa Agro-tech Ltd
  12. Zeus Agro Ltd
  13. Owesia U Ltd

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר